Utolsó kommentek

  • Aron777: nagyon jó videó kitűnő színészi alakításokkal és érdekes végkifejlettel. (2009.04.30. 12:30) Blonyai rendszer
  • Utolsó 20

Nyaralás válságban

2009.05.07. 12:08 :: Fiammetta

The player will show in this paragraph

 

Nyaralási tippek a válság idején.

Lehet, hogy kevesebb pénzből, vagy rövidebb időre, de a magyarok jó része az idei évben sem szívesen mond le a nyaralásról, még a 300 forintos euróárfolyam és a gazdasági válság miatt sem. A Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a megkérdezettek 47,3 százalékát nem befolyásolja utazási döntésében a válság, ők továbbra is megengedhetik maguknak a korábbi színvonalú és gyakoriságú utazásokat. Egy részük megpróbálja megkeresni a megszokott utazásokhoz szükséges összeget, mások pedig inkább másról mondanak le az utazás kedvéért. A megkérdezett háztartások 24,4 százaléka nem tervez többnapos utazást 2009-ben , amelynek oka elsősorban anyagi korlátokban, és a válság miatti óvatosságban keresendő. A felméréséből az is kiderül, hogy a válság által érintettek háromnegyede összességében kevesebb pénzt fordít majd utazásra 2009-ben.

Azoknak, akik idén is úgy döntenek, hogy megpróbálják összehozni a nyári családi nyaralást, szeretnénk egy kis összeállítással segíteni a döntésben azokról a közeli - döntően mediterrán - helyekről, ahová olcsóbban el lehet jutni, akár autóval, akár repülővel.

Másról mondunk le az utazás kédvéért 2009-ben.

A magyar utazók 62,4 százalékát befolyásolja döntésében a gazdasági válság, amely miatt kevesebbet költenek utazásra 2009-ben. Sokan viszont másról mondanak le az utazás kedvéért. Többen utaznak majd vonattal és autóval és nő a belföldi utazások száma.

Az MT Zrt. legfrissebb, 2008 decemberében készített kutatásának eredményei szerint, hogy a megkérdezett háztartások 31,9 százalékát biztosan, 30,5 százalékát pedig valószínűleg befolyásolja a válság, amikor utazásaikról döntenek.

A megkérdezettek 47,3 százaléka ugyanakkor úgy válaszolt, hogy nem befolyásolja utazási döntésében a válság, ők továbbra is megengedhetik maguknak a korábbi színvonalú és gyakoriságú utazásokat. Egy részük megpróbálja megkeresni a megszokott utazásokhoz szükséges összeget, mások pedig inkább másról mondanak le az utazás kedvéért.

A megkérdezett háztartások 24,4 százaléka nem tervez többnapos utazást 2009-ben , amelynek oka elsősorban anyagi korlátokban, és a válság miatti óvatosságban keresendő.

Az MT Zrt. felméréséből az is kiderül, hogy a válság által érintettek háromnegyede összességében kevesebb pénzt fordít majd utazásra 2009-ben. Ezt többféleképpen tervezik megvalósítani: 15,1 százalék kevesebb időt fordít utazásra, 21,6 százalék közelebbi úti célt választ, míg 15,5 százalék személygépkocsival, busszal, vonattal elérhető helyekre utazik. Csaknem 5 százalék pedig úgy spórol, hogy diszkont légitársasággal utazik.

A várakozások szerint növekszik majd a belföldi úti célok vonzereje - a válaszadók 18,6 százaléka például csak belföldre utazik - , ezenkívül nő az akciók szerepe. A Magyar Turizmus Zrt. 2009-ben ezért a közeli küldőpiacokra fókuszál, és forgalomélénkítő kampányt indít a közeli országokban, valamint stratégiájukban nagyobb szerepet kap a belföldi turizmus élénkítése.
 

Gazdasági válság: marad-e pénz utazásra?

A turisztikai vállalkozások többsége az év hátralévő időszakára a belföldi fizetőképes kereslet csökkenésével, jó esetben stagnálásával számol - derül ki Az Utazó magazin és a Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karának (BGF KVIFK), közös, a szállodaipar és az utazási irodák körében végzett reprezentatív III. negyedévi felméréséből.

A felmérésről készült közlemény szerint különösen a szállodai vállalkozásokra hat rendkívül negatívan a jelentős energia áremelés, ugyanakkor pozitív visszhangja van annak, hogy a belföldi turizmusból eredő forgalom jelentős részét biztosító üdülési csekk továbbra is adómentes marad.
  
Miközben nyáron a forint erősödése a kiutazást segítette, a jövőt tekintve a szakma a forint további gyengülésével számol. Ennek kapcsán a külföldi vendégeket fogadó cégek kis hányada tervez tarifacsökkenést, vagyis az üzletpolitikai elképzelésekben nem várható jelentősebb változás. A stagnáló illetve minimális növekedést mutató bevételi előjelzések volumencsökkenést takarnak.
  
A verseny nem erősödött lényegesen: az utazási vállalkozások piacán változatlan maradt. Itt hosszú távon a konszolidáció, a további gyengébb tőkeerejű szereplők kiesése, illetve az utazásszervezők által felkínált kapacitások csökkenése várható. A szállodai vállalkozásoknál, az új beruházások eredményeként némiképp fokozódott. A bevételek az árfolyamingadozások mellett, 2007 azonos időszakához mérten stagnáltak.
  
A felmérés szerint a létszámgazdálkodás területén is stagnálás mutatkozott. A magas bérterhek miatt, különösen a szállodaiparban, a negyedik negyedévben várható kisebb forgalom miatt további létszámcsökkenés lehetséges. A beruházások vonatkozásában megoszlanak a vélemények: az utazási szektor 50 százalék feletti, a szálloda szektor 50 százalék alatti aktivitást jelez. Az utazási szektor előrejelzései némiképp optimistábbak.
  
A vállalkozások továbbra is a piaci helyzet romlásával, a belföldi és a külföldi fizetőképes kereslet csökkenésével számolnak. A kiutaztatók ugyanakkor pozitív jelnek ítélik az amerikai vízummentesség lehetőségét, a szállodák pedig az üdülési csekk adómentességének fenntartása mellett Budapesten, a novembertől áprilisig tartó, négy éjszakás tartózkodás esetén a negyedik éjszakára ingyenességet adó Winter Invitation kampánytól várják a forgalom megtartását, emelkedését.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eltebolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr451107887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása